Wat houdt dit in?
In de periode februari t/m juni werk je op een school toe naar het geschiktheidsonderzoek dat in juni wordt afgenomen. Dit is nodig om een tijdelijke bevoegdheid te halen. Na het behalen van deze bevoegdheid start je in het nieuwe schooljaar in een eigen groep. Naast je werkzaamheden voor de klas volg je ook de opleiding aan de Fontys Hogeschool. Als je binnen 2 jaar je definitieve bevoegdheid weet te behalen, dan krijg je een vast dienstverband bij een van onze schoolbesturen.
Wat vraagt dit van jou?
Om voor dit zij-instroomtraject in aanmerking te komen zijn we op zoek naar enthousiaste professionals met een afgeronde HBO-opleiding die een passie hebben voor kinderen en onderwijs én in het bezit zijn van een flink portie doorzettingsvermogen. Je bent vanaf begin januari minimaal drie dagen per week beschikbaar en je bent bereid om 2,5 jaar (inclusief het voortraject) te investeren in je ontwikkeling tot een bekwame leerkracht.
Wat kun je van ons verwachten?
In het najaar worden de eerste selectiegesprekken gevoerd. Voorafgaand aan deze gesprekken kun je aangeven welk bestuur jouw voorkeur heeft. De selectiecommissie probeert hier rekening mee te houden bij het plannen van de selectiegesprekken. Mocht je door de selectieprocedure komen dan wordt er een zij-instroomovereenkomst afgesloten bij één van de deelnemende besturen. Tot aan het behalen van je geschiktheidsonderzoek (januari t/m juni) word je betaald als leerkracht-ondersteuner/onderwijsassistent (afhankelijk van een aantal factoren). Zodra je je tijdelijke bevoegdheid hebt, word je ingeschaald als leerkracht en krijg je een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van het opleidingstraject (maximaal twee jaar). Tijdens het gehele traject word je intensief begeleid door een mentor en trek je op met de andere zij-instromers die deelnemen aan dit traject.
Voor meer informatie kun je contact met ons opnemen via werkenbij@biezonderwijs.nl of 013 210 01 21
DE KRACHT VAN SAMEN
We werken samen met de leerlingen, hun ouders, onze collega’s en met de mensen en instanties om ons heen. Ieder vanuit zijn eigen expertise, in de wetenschap dat we samen het verschil maken voor onze leerlingen.