Biezonderwijs > Onze verhalen > Verhaal Tamara

“Het is belangrijk dat je een omgeving creëert, met de juiste voorwaarden, waar een kind het fijn kan hebben”

Tamara werkte in het regulier onderwijs en startte dit schooljaar met de loopbaanpoule bij de SBO-scholen van Biezonderwijs

Hoe heb je de eerste maanden bij Biezonderwijs ervaren?

“Al voor mijn start in de zomervakantie werd ik uitgenodigd voor de eindbarbecue. Eenmaal gestart was iedereen zeer behulpzaam. Je bent direct onderdeel van het team. Biezonderwijs organiseerde ook nog een introductiebijeenkomst. Hier maakte ik kennis met alle nieuwe starters binnen Biezonderwijs. Dat was heel persoonlijk. Ik voel me enorm welkom hier.”

 

Waarom heb je de overstap naar specialistisch onderwijs gemaakt?

“Binnen het specialistisch onderwijs kijkt iedereen achter het gedrag van het kind. Dat komt altijd ergens vandaan. Ik ben er zelf ook van overtuigd dat een kind eerst goed in zijn velletje moet zitten, voordat hij of zij tot leren komt. Het is belangrijk dat je een omgeving creëert, met de juiste voorwaarden, waar een kind het fijn kan hebben. Daar is in het specialistisch onderwijs ruimte voor. Op die manier kun je ook echt iets voor de leerlingen betekenen. Dat vind ik heel mooi.”

Hoe bieden de SBO-scholen goede begeleiding volgens jou?

“Er is hier een team dat achter je staat. Wanneer er een leerling overstuur raakt en het even nodig heeft om de klas uit te gaan, dan kun je altijd iemand bellen die je kan helpen. Dat geeft je een rustig gevoel. Je weet dat er iemand is die de leerling kan opvangen en je kunt zelf in de klas blijven. Dat systeem zorgt ervoor je iedere leerling goede begeleiding kunt geven. Je doet het echt als team.”

 

Pak je kans! Check hier onze vacatures en solliciteer direct.

Altijd op de hoogte van vacatures

DE KRACHT VAN SAMEN

We werken samen met de leerlingen, hun ouders, onze collega’s en met de mensen en instanties om ons heen. Ieder vanuit zijn eigen expertise, in de wetenschap dat we samen het verschil maken voor onze leerlingen.