Wil jij dagelijks het verschil maken voor leerlingen bij wie het leren niet vanzelf gaat? Ben jij iemand die snel kan schakelen en een groot verantwoordelijkheidsgevoel heeft? Gaat jouw hart sneller kloppen van begrippen zoals gedrag, diversiteit, betrokkenheid, collegialiteit en persoonlijke ontwikkeling? Super! Lees dan snel verder, want wij zijn op zoek naar een Gedragswetenschapper.

Wat ga je doen?


Een onderzoeker bij expertisecentrum de Kracht is ondersteunend in de afname van diverse soorten psycho-diagnostisch onderzoek. Het doel van de diverse onderzoeken is voor scholen, ouders en kinderen in kaart brengen wat er nodig is om samen verder te kunnen. Dit doe je samen met je collega onderzoekers maar ook samen met de experts van de Kracht die in veel scholen werkzaam zijn.

De onderzoeken worden uitgevoerd door jou als gedragswetenschapper en/of psychologisch (onderzoeks-)assistent. Hierbij wordt gewerkt volgens de richtlijnen van de handelingsgerichte diagnostiek en de richtlijnen van de beroepsvereniging NVO.

Als onderzoeker bij de Kracht werk je autonoom, objectief en analytisch en hanteer je een goede balans tussen betrokkenheid en professionele afstand. 

Het betreft hier in eerste instantie een vervanging (01-05-2023 tot 13-10-2023) met uitzicht op een vaste aanstelling. 

Wie zijn wij?

Expertisecentrum De Kracht ondersteunt, adviseert en begeleidt onderwijsprofessionals, leerlingen en teams op het gebied van schoolontwikkeling. Dit doen wij met behulp van trainingen, coaching, begeleiding en advies. Ook doen we onderzoek en diagnostiek voor kinderen met leer- en ontwikkelingsproblemen. Wij ondersteunen in het reguliere en specialistische primair en voortgezet onderwijs en het middelbaar beroepsonderwijs. Dat doen wij met een team van 35 bevlogen professionals. Wij geloven dat een goed georganiseerde school met competente, vaardige, gelukkige medewerkers het uitgangspunt is voor goed onderwijs.

Dit doen we vanuit de volgende overtuigingen:

  • Ieder mens heeft zijn eigen hulpbronnen.
  • Ieder gedrag heeft een positieve intentie.
  • Als iemand het kan, kan een ander het leren.
  • Er bestaat geen falen alleen feedback.
  • We vragen door, om erachter te komen hoe de ander de wereld ervaart.
  • We parkeren onze vooroordelen en respecteren het model van de wereld van de ander.
  • We veranderen niet wat er gebeurd is maar oefenen invloed uit op hoe iemand er mee omgaat.
  • We hebben een nieuwsgierige, flexibele houding en de durf om te experimenteren.

Solliciteer direct!

Wil jij onderdeel worden van ons Biezonderwijs-team? We komen graag met je in contact! Stuur jouw cv en motivatie vandaag nog door via de onderstaande sollicitatieknop “solliciteer direct op deze functie“. Heb je vragen over de functie? Voor meer informatie kun je contact opnemen met Rolph van Seeters. Je kunt hem bereiken via het nummer: 06-51766792.

Solliciteren kan tot 08-04-2023.

DE KRACHT VAN SAMEN

We werken samen met de leerlingen, hun ouders, onze collega’s en met de mensen en instanties om ons heen. Ieder vanuit zijn eigen expertise, in de wetenschap dat we samen het verschil maken voor onze leerlingen.

Weet jij hoe je op een inspirerende wijze leerkrachten en leerlingen kunt stimuleren om het beste uit zichzelf te halen? Heb jij de vaardigheden op zak om hen te helpen om gewenste ontwikkeldoelen en resultaten te behalen? Krijg jij energie van mensen en weet jij ze in hun kracht te zetten? Heb je ook nog: Een opleiding tot trainer of relevante ervaring in het geven van trainingen, Een opleiding tot coach of relevante ervaring als coach, en opleiding of relevante ervaring met NLP en ACT dan is dat mooi meegenomen!

Kortom, heb jij die PLUS die wij bij Biezonderwijs zoeken? Dan ben jij misschien wel onze nieuwe collega!


Wat ga je doen?

Binnen expertisecentrum De Kracht vertaal je specifieke ondersteuningsvragen van een school, leerkracht, leerling naar een gewenst resultaat. Door actief te luisteren, de juiste vragen te stellen én door te vragen, zorg jij er voor dat zij zelf het antwoord vinden. Dat doe je op een flexibele, proactieve, vraaggerichte en dialoog gestuurde wijze. Je hanteert daarbij een goede balans tussen een vertrouwensrelatie en een functionele relatie. Je wilt het beste uit de ander halen en je ziet altijd de kwaliteiten en het potentieel. Je sluit je aan bij dat wat de ander al kan en je helpt zijn of haar kwaliteiten in te zetten in andere contexten. Al jouw inspanning is er op gericht om de ander duurzaam in zijn of haar kracht te zetten. Dit alles doe je vanuit onze overtuigingen die hieronder genoemd worden.

Wie zijn wij

Expertisecentrum De Kracht maakt, samen met 9 scholen voor leerlingen van 4 tot 20 jaar, onderdeel uit van Biezonderwijs Onze scholen zijn gespecialiseerd in het speciaal basisonderwijs, het speciaal onderwijs, het voortgezet speciaal onderwijs en praktijkonderwijs. Met 600 enthousiaste collega’s zetten we ons elke dag in voor passend onderwijs voor ruim 1900 kinderen en jongeren in Midden-Brabant. Wij bereiden hen zo goed als mogelijk voor om weerbaar en wendbaar te zijn in de toekomst.

De Kracht ondersteunt, adviseert en begeleidt onderwijsprofessionals, leerlingen en teams op het gebied van schoolontwikkeling. Dit doen wij met behulp van trainingen, coaching, begeleiding en advies. Ook doen we onderzoek en diagnostiek voor kinderen met leer- en ontwikkelingsproblemen. Wij ondersteunen in het reguliere en specialistische primair en voortgezet onderwijs en het middelbaar beroepsonderwijs. Dat doen wij met een team van 35 bevlogen professionals. Wij geloven dat een goed georganiseerde school met competente, vaardige, gelukkige medewerkers het uitgangspunt is voor goed onderwijs.

Dit doen we vanuit de volgende overtuigingen:

  • Ieder mens heeft zijn eigen hulpbronnen.
  • Ieder gedrag heeft een positieve intentie.
  • Als iemand het kan, kan een ander het leren.
  • Er bestaat geen falen alleen feedback.
  • We vragen door, om erachter te komen hoe de ander de wereld ervaart.
  • We parkeren onze vooroordelen en respecteren het model van de wereld van de ander.
  • We veranderen niet wat er gebeurd is maar oefenen invloed uit op hoe iemand er mee omgaat.
  • We hebben een nieuwsgierige, flexibele houding en de durf om te experimenteren.

Solliciteren kan tot 08-04-2023

DE KRACHT VAN SAMEN

We werken samen met de leerlingen, hun ouders, onze collega’s en met de mensen en instanties om ons heen. Ieder vanuit zijn eigen expertise, in de wetenschap dat we samen het verschil maken voor onze leerlingen.