Als gedragswetenschapper (orthopedagoog/psycholoog) ben je onderdeel van een zeer enthousiast en gedreven team. Door middel van extra intensieve ondersteuning op het gebied van leren en gedrag sta jij elke dag klaar voor de leerlingen en de collega’s. Jij weet als geen ander hoe je kan helpen met het herkennen en oplossen van gedragsproblematiek en ontwikkelingsproblemen. Anders gezegd, je bent in staat om te achterhalen waar het onverklaarbare gedrag van de leerling vandaan komt. Vervolgens ga je hiermee aan de slag.
Wat ga je doen ?
Als gedragswetenschapper (orthopedagoog/psycholoog) weet je als geen ander wat onze leerlingen nodig hebben aan ondersteuning en begeleiding om te leren. Met jouw kennis, ervaring en enthousiasme ben je een waardevolle aanvulling op ons expertiseteam op het gebied van gedrag en sociaal-emotionele ontwikkeling.
Je geeft handelingsadviezen en vertaalt deze voor leerkrachten en ouders naar onderwijsbehoeften gericht op de uitstroombestemming van de leerling. Je werkt in een team van experts die een gezamenlijke bijdrage leveren aan de ontwikkeling en de kwaliteit van ons onderwijs en hebt een belangrijke rol in het coachen en begeleiden van teamleden op het gebied van pedagogisch handelen.
Daarnaast lever je als gedragswetenschapper (orthopedagoog/psycholoog) een bijdrage aan het doorontwikkelen van competentiegericht werken binnen de school. Met jouw kennis, ervaring en enthousiasme maak jij het verschil voor onze leerlingen.
Zonder navigatie weet jij de juiste route op de sociale kaart uit te stippelen. Uiteraard is dat voor iedere leerling anders en dat vraagt veel flexibiliteit. Of het nu gaat om een leerling met ADHD of autisme, met jouw expertise weet jij elke keer weer de adviezen en ondersteuning zo af te stellen dat elke leerling kan rekenen op de juiste coaching en begeleiding.
Wie zijn wij?
De Bodde is een school voor leerlingen met een (licht) verstandelijke beperking, die specifieke ondersteunings- en begeleidingsbehoeften hebben op het gebied van sociaal emotionele ontwikkeling en gedrag. De Bodde bestaat uit twee scholen voor speciaal onderwijs: speciaal onderwijs (SO) voor kinderen van 4 tot 12 jaar en voortgezet speciaal onderwijs (VSO) voor jongeren van 12 tot 18 jaar.
Solliciteer direct!
Wil jij onderdeel worden van ons Biezonderwijs-team? We komen graag met je in contact! Stuur jouw cv en motivatie vandaag nog door via de onderstaande sollicitatieknop “solliciteer direct op deze functie“. Je kunt solliciteren tot en met 11 mei. In de week van maandag 12 mei vindt de eerste gespreksronde plaats. Heb je vragen over de functie? Voor meer informatie kun je contact opnemen met Marchien Dumont, adjunct-directeur. Je kunt haar bereiken via het nummer: 013 4671363.
DE KRACHT
VAN SAMEN
Echte impact maak je nooit alleen. We werken daarom samen met de leerlingen, hun ouders, onze collega’s en met de mensen en instanties om ons heen. Ieder vanuit zijn eigen expertise, in de wetenschap dat we samen het verschil maken voor onze leerlingen.
Ben jij een topper in het groen én op zoek naar een nieuwe uitdaging in het VSO? Heb jij creatieve ideeën voor de groenlessen op onze eigen locatie maar ook op externe plekken? Kun jij leerlingen klaarstomen voor het certificaat Medewerker in het Groen en weet jij met jouw passie leerlingen te enthousiasmeren voor het mooie vak Groen? Kun jij het verschil maken voor leerlingen met een extra ondersteuningsvraag op het gebied van gedrag en sociaal emotionele ontwikkeling? Sta je stevig in je schoenen, kun je grenzen stellen en koers houden? Kortom heb jij die PLUS? Dan zijn wij op zoek naar JOU! Wacht niet langer, lees verder en solliciteer vandaag nog!
Wie zijn wij?
De 190 leerlingen van het voorgezet speciaal onderwijs op Parcours (12 t/m 18 jaar) hebben extra ondersteuning en begeleiding nodig op het gebied van leren, gedrag en sociaal-emotionele ontwikkeling. Het zijn stuk voor stuk oprechte kinderen met een hulpvraag. Wij bieden praktijkgericht onderwijs (leerroute arbeid) en vmbo basis- en kaderberoepsgerichte leerweg (leerroute vervolgonderwijs). We hebben daarnaast aandacht voor sociale vaardigheden, leren leren en het ontwikkelen van (arbeids-)competenties. Als team van vijftig professionals denken we vooral in kansen en mogelijkheden. We zijn trots als het goed gaat en staan klaar als het een leerling een keer tegenzit.
Wat ga je doen?
We hebben op Parcours momenteel een toffe vacature voor langdurige vervanging voor het praktijkvak Groen. Je geeft praktijklessen aan de leerlingen in de arbeidsgerichte leerroute, waarbij je een mooie afwisseling biedt in lessen op onze eigen locatie in de moestuin, kas en onderhoud van het schoolplein, maar ook lijntjes legt met externe partijen die vragen hebben voor groenonderhoud.
Bij Parcours bied je uiteraard onderwijs, maar het gaat bij ons om meer. Jij helpt leerlingen verder in hun leven en begeleidt ze ook sociaal emotioneel. Met het team zoek je voor elke leerling de beste aanpak. Jij zorgt ervoor dat leerlingen zich veilig voelen en stimuleert ze om zich op hun eigen manier verder te ontplooien. Jij realiseert je als geen ander dat elke jongere anders is, kunt achter het gedrag kijken en daar stem jij jouw onderwijs op af. Het gaat om kleine groepen van maximaal 12 leerlingen die je lesgeeft in het vak Groen. Jij brengt jouw enthousiasme voor het vak over op de leerlingen en je begeleidt hen in de ontwikkeling van de vakvaardigheden op het gebied van Groen. De kroon op het werk is de mogelijkheid tot het behalen van het branche erkende certificaat Medewerker in het Groen.
Solliciteer direct!
Wil jij onderdeel worden van ons Biezonderwijs-team? We komen graag met je in contact! Stuur jouw cv en motivatie vandaag nog door via de onderstaande sollicitatieknop “solliciteer direct op deze functie“. Heb je vragen over de functie? Voor meer informatie kun je contact opnemen met Eugènne van den Broek. Je kunt haar bereiken via het nummer: 013-4627050 of via eugennevandenbroek@biezonderwijs.nl.
DE KRACHT
VAN SAMEN
Echte impact maak je nooit alleen. We werken daarom samen met de leerlingen, hun ouders, onze collega’s en met de mensen en instanties om ons heen. Ieder vanuit zijn eigen expertise, in de wetenschap dat we samen het verschil maken voor onze leerlingen.